The Prince and Me - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Iris - WaarBenJij.nu The Prince and Me - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

The Prince and Me

Blijf op de hoogte en volg Iris

30 Oktober 2013 | Australië, Gladstone

Ja, jullie zullen wel denken wat een raar onderwerp maar dat zal ik jullie uitleggen haha.
Ik kon dit verhaal voor jullie helaas niet laten ontgaan.

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen maar ja there we go!
Toen we nog in Brisbane waren volop op zoek naar werk leerden we natuurlijk ook veel mensen kennen van ander landen.
Wij sliepen op een kamer met 8 mensen dus 5 onbekenden voor ons.
Naarmate je langer en langer in het zelfde hostel blijft krijg je wel een soort band met elkaar op de kamer.
Zo ook met 2 jongens uit Denmark. Hele aardige jongens waar je mee kon lachen en die ook op zoek waren naar werk. Heel veel contact hadden we we nu ook niet mee maar zo af en toe wel. Ik had zelf al in de gaten dat 1 van hun mij de hele tijd aankeek op onze kamer en lachte enz enz. Ik dacht Tsjah, wat moet ik hier nu weer mee haha ik ben er verder niet veel op ingegaan. Op een avond gingen we met zijn allen stappen en leerde we elkaar beter kennen, de reisplannen van elkaar, waar je vandaan komt etc etc.

Natuurlijk na een lange tijd met elkaar om te zijn gegaan wissel je ook je FB uit aan elkaar om zo in contact te blijven als ieder zijn eigen weg zou gaan. Op de stapavond zat ik in een diep gesprek met 1 van die Denen die mij dus al de hele tijd aankeek zolang ik in het hostel rondliep en sliep. Het ging erover waarom we in Australie zijn en de redenen e.d. en zo kwam hij met het hele verhaal dat zijn vader is overleden 4 jaar geleden en dat hij een paar appartementen beheerd en hij dus al het geld geerfd zou hebben. Uhmm ja om het maar zo kort mogelijk te maken, hij zei dus dat hij eigenlijk een miljonair was geworden.
Dus ik dacht echt WTF. Are you kidding me haha ik wist dus niet of ik dat moest geloven omdat ik hem dus ook helemaal niet goed ken maar hij was bloedserieus.
Na die stapavond vertelde hij me dat hij me wel leuk vondt en het goed tussen ons klikte en hij zijn verhaal goed aan mij kwijt kon en dit eigenlijk nooit tegen iemand had verteld en ik dacht echt Oh my god, wat heb ik nu weer aan mijn broek hangen hahaha ik ging er niet teveel op in want ja wat moet ik er mee en ik dacht ik ben toch pleitos uit het hostel binnekort.

Nadat wij het hostel hadden verlaten om naar Gladstone te vertrekken voor werk hebben we afscheid van ze genomen en we zouden contact blijven houden over het reizen e.d. en of ze werk hadden gevonden. Nou en nu komt het hele verhaal dus.
Ze konden geen werk vinden en vroegen of ze bij de bedrijf waar wij werkte nog mensen zochten. Ik had gezegd dat ik dat niet wist en dat ze het zelf maar moesten uitzoeken. Ik dacht no way dat ze hier ook komen werken omdat ik wist dat hij me wel zag zitten enz.

Nog geen week later stond hij opeens voor mijn neus bij de bar waar ik werkte en ik zag hem eerst niet en Danielle wel en zij zei dat dus tegen mij zo van: Kijk eens wie daar staan. En ik keek en dacht WTF, ik schrok er zo van dat ik gelijk weg liep achter de bar en tegen Danielle zei: ik ben zo wel weer terug haha.

Op dat moment keek hij omdat ik wegliep en Danielle zegt lekker droog tegen hem: You have to do it with me! haha
Nou op dat moment ik kan het je niet eens vertellen.. ik wist gewoon niet meer wat ik ervan moest denken.

Erwin had mij al een paar keer gezegd: Let maar op Iris dat hij straks gewoon voor je neus staat omdat hij je leuk vindt e.d. en ik maar denken nee joh zo gek is iemand niet om dat te doen.
Nou ik heb het wel geweten. Ik kon het maar niet geloven. Later hoorde ik dat ze dus een interview hadden om daar ook te werken en ik dacht Neeeeee! Wat gewoon als leuke backpackers vrienden zou moeten zijn mondt uit op heel iets anders. De hele dag zat ik vol verbazing en ik was er helemaal klaar mee. Hoe je in een paar minuten over iemand heel anders kan denken.

Erwin zegt ik geef die 2 gozers 2 dagen en ik weet zeker dat ze hier op de stoep staan van het hostel om hier te overnachten. En ik weer denken, nee joh als ze dat doen dan ja dat slaat gewoon alles!

De volgende dag moest ik werken en zat ik even met Erwin buiten op de veranda van het hostel wat te eten en te drinken voordat ik weg moest en net dat we in gesprek waren nou je raadt al, komen ze binnen lopen. Ik keek op en Erwin keek me aan alsof ik spoken zag haha.. en hij kijkt om en ik dacht Oh nee..what the hell. Ze zeiden: We have found the hostel. Ja ik dacht bij mezelf dat zie ik ook wel. Nou is het ook nog zo dat dat het enige hostel is in Gladstone.

Ik kan er nog steeds niet bij met me hoofd hoe dit heeft kunnen gebeuren.
We maakte er in het begin allemaal grapjes over zo van: Wat heeft Iris nu weer aan haar broek hangen en hij is 21 en komt uit Denemarken en is Miljonair zoals hij zelf zegt. En wij maar zeggen straks is hij undercover hier als The Prince of Denmark haha.. Nou dat grappige ging er al snel vanaf toen ik dit laatste allemaal meemaakte.

En wat nog het ergste was, we zeiden al tegen elkaar van nou als ze maar niet tegenover ons komen te zitten. En wat gebeurd er, ik kwam die dag uit me kamer en ja hoor de deur tegen over ons stond open en ik zag ze zitten. Ik heb niks meer tegen ze gezegd die dag. Later heb ik die gast gevraagd waarom hij nou precies hier is. Voor werk of voor mij want dat was wel duidelijk te merken. En dat ik gewoon verder niks wil, just friends om het zo maar even te zeggen. Hij zegt dat hij hier voor werk is maar dat ik het wel even eerder had mogen zeggen dat ik hier verder allemaal niks in zag. Ik dacht echt ben je nou zo blind of wat.. volgens mij kun je het ook leuk hebben met elkaar als vrienden dacht ik maar ik ben er gelijk mee gekapt. Ik dacht echt, jij spoort niet. Verder is ie heel normaal maar ik hoop echt dat hij binnenkort weg is.

Gelukkig is er niet veel werk voor ze waar wij werken dus waarschijnlijk gaan ze iets anders zoeken en vertrekken ze hoop ik/wij binnekort.
Vandaar de titel The Prince and Me. We hebben hier zo om gelachen voordat hij hier ook kwam en wij allemaal konden het gewoon allemaal niet geloven wat dit allemaal gebeurd is. Normaal zie je dit in een film.
Dus ja maar mensen wees niet bang ik heb goede bodygaurds haha Erwin en Danielle! Lol.

Nou dat is dus ook geweest haha verder gaat het hier super goed. Ook met werk. Lekker verdienen en niet veel uitgeven.
Thats the spirit!

Ik ga weer even verder want ik moet straks ook weer werken.
Tot snel maar weer allemaal..

Loves Iris

  • 31 Oktober 2013 - 19:16

    Dirkveeloo:

    Hallo Iris,Je reisverslag als een spannende roman gelezen.Een prachtig en lang verhaal,waar wij net zo verbaasd over waren als jij hoe het allemaal is gegaan.Nu wij vinden dat je het goed hebt aangepakt en verstandig hebt gehandeld.Je weet maar nooit wat zulke jongens van plan zijn,nooit op ingaan in een vreemd land,en nu maar hopen dat hij de moed opgeeft en je niet meer lastig valt.Het is wel een mooie zaak waar je werkt als we de foto's bekijken,en het bevalt goed en lekker sparen,nu je bent goed bezig
    Iris en ga zo door.Met ons is alles goed,en maar weer tot een volgende keer.Groetjes,Opa en Oma

  • 02 November 2013 - 09:44

    Karien:

    Hoi,op je Facebook de link geklikt en je verhaal van gladstone gelezen! Wat leuk om je vehaal zo te schrijven kunnen we jullie avontuur blijven volgen,geweldig.ga ook nog de andere verslagen lezen.
    Vele groetjes aan allemaal en geniet van deze mooie tijd.
    Karien en jos

  • 03 November 2013 - 00:06

    Marscha.87@hotmail.com:

    Hahah geweldig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hoi Allemaal, Dinsdag 3 september is het dan zover. Ik ga backpacken in Australie. Spannenddddd!!! Ik vertrek om 14:15 vanaf Amsterdam Airport naar Sydney. We hebben een tankstop in Bangkok en daarna een stop over in Taipei waar we een daghotel hebben, savonds vliegen we weer verder. Donderdag 5 september zullen we rond10:20 aankomen in Sydney waar we gelijk een sightseeing zullen krijgen. Meer verhalen en foto's ga ik erop zetten als ik ben aangekomen. Mochten jullie het leuk vinden kunnen jullie mij volgen en laat zeker een leuk berichtje achter als je zin hebt :) Tot snel maar weer.. Liefs Iris

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 4536

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 03 September 2014

Down Under Australia

Landen bezocht: