Eerste week in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Iris - WaarBenJij.nu Eerste week in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

Eerste week in Cairns

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 September 2013 | Australië, Cairns

Aangekomen in Cairns

Dinsdag 17 septemer, veilig aangekomen in Cairns met Tiger Airlines. Eenmaal op het airport moesten we naar bus 6 lopen waar een man ons bij het Woodduck hostel zou afzetten. We hebben anderhalf uur moeten wachten maar goed het was 30 graden dus helemaal geen straf uiteindelijk :)
Vanaf 12 uur smiddags waren we al aan het reizen en om 9 uur savonds kwamen we pas aan bij het hostel, helemaal happy stapten we de bus uit, blij dat ik er was. En wij hadden nog niks gegeten, honger dat ik had. De receptie sloot al om 8 uur bij het hostel dus had ik een nummer gekregen van iemand die de night shift had, die zou ons dan inchecken. Far away from that, het was echt een kneus eerste klas. Toen ik hem belde dat we er waren snapte hij er eerst niks van en dacht dat ik duits was, sorry maar ik sprak toch echt engels. Later begreep hij het pas en kwam ons ophalen, hij zei gelijk weer ooh ik dacht dat jullie duits waren ja sorry ik ben nogal high dus ja. Nou en bedankt voor de boodschap. Ik dacht echt: waar ben ik beland haha, noem je dit nou een night manager? We werden niet officieel ingecheckt en liet ons de kamer zien waar we zouden verblijven. Nou ik keek er naar binnen en dacht echt What The Fuck is dit! Het leek wel een opslagruimte van spullen met stapelbedden erin en 6 andere gasten die er sliepen, wat een bende. Ik heb samen met de andere meiden Erwin gebeld waar we samen mee reizen, hij sliep in een ander hostel, omdat de onze vol was.

Gelukkig hadden ze daar nog plek vrij voor ons.
Nadat we met erwin gebeld hadden zijn ze ons met een busje komen ophalen, echt een service. Alles is top waar we nu zitten.
Schoon, comfortabel, elke avond wordt er íets georganiseerd voor de gasten en er gaat ieder uur een gratis transfer naar het centrum. Calypso Inn heet het hostel, zie foto's.
Uiteindelijk na de hele dag reizen en in een goed hostel terrecht zijn gekomen hadden we nog steeds niks gegeten.
We zijn gewoon lekker naar de pizzahut hier om de hoek gegaan, 4 pizza's voor 20 dollar, is 15 euro ongeveer echt cheap!
De volgende dag hebben we gewoon lekker iets leuks gedaan.
Een excursie naar het Kuranda rainforest + Wildlife park waar ik eindelijk een koala vast mocht houden, echt super leuk! Dat kom je haast nergens tegen.
Savonds lekker gekookt en lekker wijntje gedronken.
De volgende dag zijn we op internet baantjes gaan zoeken en solliciteren, genoeg aanbod maar het is moeilijk wat te krijgen omdat hier deze tijd het drukke seizoen begint. Veel backpackers komen nu naar Cairns omdat half november ongeveer het regenseizoen begint en dan is alles minder mooi e.d, en die zoeken natuurlijk ook werk. Smiddags zijn we in het centrum van Cairns cv's uit gaan delen bij verschillende bedrijven om zo aan werk te komen. Tot op heden weinig tot niks gehoord helaas. Wel een telefoontje gehad maar dat was voor 3 dagen werk en dan zou ik elke x lang moeten reizen dus dat werdt niks uiteindelijk.

Next day we went to the Great Barrier Reef to snorkel with tropical fishes and little grey sharks with the Tusa 6. There were also whales but i didn't seem them unfortunately. Though, there were grey sharks off 2 meters spotted by some people of our snorkel group. Pretty awesome but i missed that beautifull moment. Half off the time we be there i was sea sick, i never felted me so sea sick as on that boat. I throw up 3 times, okay pretty agword to say this haha.. i thought nooo why now?? And was hoping that i can snorkel because it was an expensive trip and it is a moment of your life that you never forget. But after a while im feeling better and have i snorkeled for at least 1 hour, jeeej! Really beautiful all that koral and so many different colored fishes. The crew was fantastic. Service, information, food and many more. Okee, zo snel ga je dus al in het engels denken en praten haha..ik lig nu heerlijk op bed, nog steeds schommelend van die boot mijn verhalen bij te werken. Onze 6 persoons kamer is ook echt een zooi, overal ligt wat dan is dit weer kwijt dan dat haha mja dat hoort erbij he..leven uit je backpack! Mijn reisplannen met ons groepje zijn nu ook weer gewijzigd. Door ervaringen van andere backpackers en locals is dat het werk in Cairns gewoon niet gaat lukken. Eerst dacht ik van, dat zal wel meevallen maar het is echt waar. Je moet niet weken willen wachten want je geld gaat dan ook harder. Dus hebben we besloten om a.s. maandag met een camper voor 5 pax te gaan reizen naar beneden. Met ons groepje zijn we bij elkaar gaan zitten en hebben we overlegd wat het beste is om te doen. Je moet daarbij kijken naar je budget, wat wil je gaan doen en zien, waar kun je sowieso werk vinden. Bij de receptie zit echt een super leuke vrouw: Hannah, zij heeft ons met veel dingen geholpen en zo ook uitgezocht wat het huren van een camper kost met onze wensen en budget, hier uit is gekomen dat we dus a.s. maandag met onze camper genaamd Wicked 2 weken naar onderen gaan reizen naar Aylier Beach om daar vervolgens de camper weer in te leveren en waarschijnlijk dan een 3 daagse catamaran tour te boeken naar de Whitsundays. En ja ik weet het, het is een boot dus dat wordt nu toch echt wel een primatourtje van Danielle haha.. ik zal niet meer eigenwijs gaan zeggen: nee hoor, dat heb ik niet nodig want dat heb ik wel geweten op de Tusa 6. In die 2 weken proberen we nog in Ayr fruit te plukken en wat te gaan zien..voor de rest zal het een hele belevenis worden, ik heb mijn internationale rijbewijs dus dat wordt dus echt gaan rijden aan de linkerkant.. moet er aan gaan geloven! Ik zal waarschijnlijk geen wifi hebben, misschien bij énkele café's of wat we tegen komen maar gelukkig bestaat sms nog haha dus als jullie mij willen contacten kunnen jullie me smsen..nou ik ga weer f verder, jullie horen weer van mij.

Cheers mate!

  • 22 September 2013 - 10:47

    Leonie Rouwer:

    Hoi Iris,

    Wat een leuke verhalen weer! Je vermaakt je daar dus prima zo te lezen!
    Leuk!
    Geniet ervan en succes met de trip! :)
    Hopelijk vinden jullie snel werk, is ook wel leuk natuurlijk!

    Groetjes uit een koud Nederland.. :(
    (jaloers als ik je foto's zie, haha!)

    X Leonie

  • 22 September 2013 - 11:17

    Marjan:

    Hee meid!echt leuk zo al je verhalen te lezen zeg!wat wen je snel aan een ander leven he? Fijn dat je zo geniet van alles.tis je gegund.succes met zoeken naar werk.liefs van ons drietjes

  • 22 September 2013 - 11:31

    Sity:

    hello,

    wat weer een belevenissen.prachtige foto"s. leuk om alles te lezen.dus morgen de camper in.nou veel plezier maar weer .xxx

  • 22 September 2013 - 12:47

    Marscha:

    Leuk je verhaal te hebben gelezen. En geweldig joh great barrier reef...! Behalve dan a little bit sick and throwing up three times. But how ever......you had a wonderfull experience! Haha ja volgende x een pilletje tegen nemen ;)
    Succes met werk zoeken onderweg met de camper! ! Dikke kusss xx

  • 22 September 2013 - 13:27

    Tom:

    Gilligans Hostel in Cairns moest je doen beste Hostel van Cairns Bar & Alles erop en eraan.

    De Hostels zullen niet altijd even goed zijn maarja je gaat eraan wennen. Check anders Hostelworld.com voor hostels en revieuws. Des te meer je van de grote steden weg gaat straks des te beter worden de hostels. Vergeet niet Uncle Brains Tour te doen in Cairns en dan moet je vragen naar Tour Leider Brad. Dan heb je meest geweldige tour en tijd daar in Cairns. Was 1 van mijn mooiste trips in Australie in 12 maand tijd.

  • 23 September 2013 - 16:11

    Opa En Oma:

    Hallo Iris.
    Wat een lang reisverslag van jou,maar heel leuk om alles te lezen.Ja het gaat ook wel eens anders,dan
    je dacht maar het komt dan allemaal wel weer goed.,maar misselijk zijn op een boot dat is geen pretje.
    daar weet ik alles van,ben halve dag misselijk geweest en had niets meer om over te geven.Dit was op de
    Can.Eil.op een visdag,Dus Cairns verlaten,en weer op zoek naar werk en avontuur.Maar de aanhouder
    wint,er komt wel wat op jullie pad.Veel succes verder.
    Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hoi Allemaal, Dinsdag 3 september is het dan zover. Ik ga backpacken in Australie. Spannenddddd!!! Ik vertrek om 14:15 vanaf Amsterdam Airport naar Sydney. We hebben een tankstop in Bangkok en daarna een stop over in Taipei waar we een daghotel hebben, savonds vliegen we weer verder. Donderdag 5 september zullen we rond10:20 aankomen in Sydney waar we gelijk een sightseeing zullen krijgen. Meer verhalen en foto's ga ik erop zetten als ik ben aangekomen. Mochten jullie het leuk vinden kunnen jullie mij volgen en laat zeker een leuk berichtje achter als je zin hebt :) Tot snel maar weer.. Liefs Iris

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 4535

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 03 September 2014

Down Under Australia

Landen bezocht: